Workify är ett enkelt och effektivt affärssystem utformat speciellt för åkerier. Med Workify digitaliserar du hela flödet – från kundorder till fakturering – och sparar både tid och pengar. Resultatet blir minskat pappersarbete, smidigare arbete, bättre kontroll över verksamheten och snabbare fakturering. Helt enkelt – en enklare vardag på åkeriet för alla inblandade
Smidiga ändringar i planeringen
Med Workify matar du enkelt in dina kundordrar via appen eller webben och tilldelar sedan arbetsuppgifterna till dina förare. All nödvändig information registreras på orderkortet. Föraren får all information hen behöver i sin mobiltelefon. Vid eventuella ändringar i planeringen kan du enkelt omfördela en order till en annan förare, och pushnotiser skickas ut för att informera berörda parter, vilket gör att du slipper ringa runt och meddela förändringarna.
Effektiv återrapportering och fakturering
När föraren har utfört tilldelade arbetsuppgifter rapporterar hen genom att lägga till artiklar och volymer, vilket bildar grund för ordervärdet. Ordern granskas av transportledaren, sen är den redo att faktureras. Workify skapar en faktureringsorder som skickas direkt till Slipp Redovisnings app Slipp Plus. Workify erbjuder dessutom möjligheten att skapa samlingsfakturor.
Spara tid och få korrekta fakturor
Med Workify har du fullständig kontroll över när och hur du skickar dina fakturor, och det bästa är att du inte längre behöver fylla i några uppgifter manuellt. All relevant information följer med genom hela processen, från kundorder till fakturering. Workify hanterar informationsflödet under hela order- och faktureringsprocessen, vilket resulterar i tidsbesparingar och noggrant specificerade fakturor.
Integration med Slipp Plus ger ytterligare fördelar
Genom att koppla Workify till Slipp Plus har du ännu mer att vinna. Minskad manuell hantering sparar betydande tid, och fakturor skapade i Workify skickas direkt till Slipp Plus för smidig fakturering. Bör vi lägga till någonting här om att fakturorna skickas till kund från Slipp?
“Avtalet med Slipp är resultatet av ett långt samarbete där vi noga tittat på vårt behov av en smidig, tidseffektiv och prisvärd lösning för våra franchisetagare.Det har även varit viktigt för oss på central nivå att skapatillgång till viktiga och aktuella siffror för att kunna fattarätt affärsmässiga beslut.”
Waynes Coffee – Sebastian Falck
CFO
“Med Slipp:s digitala koncept lägger vi mindre tid på vår redovisning, jobbar enhetligt med samma rutiner på våra restauranger och blir inte geografiskt bundna till vår redovisningsbyrå. Dessutom till en lägre kostnad och ett fast budgeterbart månadspris.”
Fast-Fine Restaurant Group – Carl Stadler
COO
“Personalkollen har som ambition att jobba med partners som är bästa i sina respektive branscher och Slipp är en av Sveriges vassaste redovisningsbyråer när det kommer till att förenkla och digitalisera restaurangers administration. Det är tillsammans man bygger värde för kunderna.”
Personalkollen Sverige AB – Niclas Lundell
CEO
Via API kan Workify prata med Slipp Plus och läsa in kund- och artikelregister på någon minut.
Lägger du till nya Kunder/Artiklar läser du över dem på några sekunder.
Omvänt så skapar Workify prissatta fakturor till Slipp Plus med ett par knapptryckningar i Workify.
I takt med att dina kunder beställer/ropar av dina arbetsinsatser skapar och fördelar du enkelt uppdrag på datorn eller i appen till dina anställda i Workify. Med kalendern håller du koll på beläggningen på dina resurser och ser snabbt vilka fordon/förare som är tillgängliga för nya uppdrag.
Dina förare, och även lejåkare/underentreprenörer, rapporterar sina utförda jobb i Workify via appen på respektive order det fått av dig. Vill du kan förarna skapa sina egna uppdrag. Varje uppdrag kan dokumenteras med foton, signatur, tidsredovisning med mera.
Slut på borttappade kör- och vågsedlar, slut på svårtolkade kråkfötter och tidsödande ’ringa-och-kolla’-aktiviteter.
Workify ger dig spårbarhet och gör det enkelt att följa upp och dubbelkolla information.
Varje fordon kan kopplas till ett kostnadsställe/en resultatenhet, vilket gör att intäkterna går att spåra i ekonomisystemet.
Workify kan vara väldigt avskalat och enkelt men kan även växa till ett fullskaligt affärssystem allt efter behov.
Som kund väljer du själv vilka funktioner du vill aktivera – och betalar bara för de funktioner du aktiverat.
Idag används Workify av företag med ca 5–100 fordon.
Sedan i augusti samarbetar Slipp Redovisning med företaget Workify Sverige AB som utvecklar ett webbaserat affärssystem specifikt för åkerier och entreprenadföretag. Att använda Slipp i kombination med Workify innebär att du slipper manuellt arbete, minskar tiden för administration och fakturering och får en enklare och smidigare arbetsprocess.
David Ottosson driver Slippkontoret på Södermalm i Stockholm tillsammans med sin bror Marcus sedan sommaren 2021. Innan dess var han med och startade upp Slippkontoret i Uppsala där han också jobbade i två år.
– Vår verksamhet rullar på riktigt bra. Vi har stor variation bland kunderna, både när det gäller storlek och bransch. Vi har många restauranger och konsultföretag men också åkerier och byggföretag på kundlistan. Vissa tog vi över efter den förra ägaren och andra har tillkommit de senaste åren., berättar David.
Det som skiljer Slipp från andra redovisningsbyråer är att de jobbar helt digitalt och till ett fast pris per månad baserad på årsomsättning. Systemet de arbetar i är också något mindre än andra system på marknaden som exempelvis Fortnox och Visma. Något som uppskattas av många kunder.
Till många redovisningsbyråer kommer kunderna fortfarande en gång i månaden med papper och kvitton i en pärm eller i värsta fall i en kasse. Hos oss sker alla överföringar digitalt vilket sparar enormt mycket tid får både kunden och för oss. Det system vi arbetar i är mycket användarvänligt, enkelt och smidigt och innehåller de funktioner som behövs, inte så mycket mer. De som utvecklar systemet finns tillgängliga för idéer och förbättringsförslag så vi har möjlighet att påverka vilket är väldigt bra, säger David.
Trots att Slipp arbetar digitalt är de noga med det personliga bemötandet och servicen. Som kund har du din personliga kontaktperson.
Alla underlag överförs digitalt och de flesta möten med oss görs online. Både kunden och vi slipper papper. Alla leverantörsfakturor som kommer till kunden går direkt till oss på Slipp. Kvitton och andra pappersunderlag tar kunden kort på och lägger in i systemet. Allt som går att få digitalt, gör vi digitalt, men arbetet utförs fortfarande av människor, säger David.
Slipp erbjuder sina redovisningstjänster till ett fast pris per månad baserat på kundens omsättning.
Vårt lägsta pris är 1195 per månad. Det gäller företag med en omsättning upp till 900 000 per år. Sen ökar priset lite i takt med omsättningsökningen. Omsätter man över 10 miljoner lämnar vi en offert. I det fasta priset ingår löpande redovisning, årsredovisning, årsbokslut och lönedeklarationer. Fördelen med ett fast pris är att du som kund alltid vet vad det kommer att kosta och det är uppskattat av många, säger David.
Sedan i augusti samarbetar Slipp Redovisning med företaget Workify Sverige AB. De utvecklar ett webbaserat affärssystem som heter Workify specifikt för åkerier och entreprenadföretag. Idag används Workify av ca 250 åkerier och entreprenadföretag runt om i landet. Några av dessa är även kunder hos Slipp.
Vi vet att många åkerier fortfarande arbetar med papper och penna och lägger massor av onödig tid på administration och fakturering. För dem finns mycket att vinna på att gå över till ett digitalt arbetssätt. Att använda Workify tillsammans med Slipp är en riktig win-win affär. Våra konsulter runt om i landet har erfarenhet av att arbeta med företag inom åkeribranschen och förstår deras behov och utmaningar, berättar David.
Det går att få till ett bra flöde från kundorder till fakturering med stöd av Workify och Slipp. Allt som behövs för en sömlös lösning är att åkeriet som använder Workify köper till Integrationsmodulen. Med den går alla fakturaunderlag över från Workify till Slipp med ett enkelt knapptryck. De som idag använder ett annat ekonomisystem kan även de enkelt byta till Slipp.
Driver du ett åkeri eller ett entreprenadföretag och vill ha en smidig lösning från kundorder till fakturering så erbjuder vi en fantastiskt bra lösning tillsammans med Workify. Vi hjälper självklart till med integrationen till Slipp så att allt fungerar som det ska, säger David.
En smartare redovisningsbyrå som jobbar digitalt med din bokföring
Vi förenklar ditt företagande!
En smartare redovisningsbyrå som jobbar digitalt med din bokföring
Vi förenklar ditt företagande!