– ska digitalisera redovisningsbranschen
Slipp Redovisning – ett snabbväxande digitalt franchisekoncept för redovisningsbyråer – tar in drygt 6 miljoner kr i emission från Almi Invest, Pro Nordic och Jon Larsgården Förvaltning AB. Pengarna ska satsas på franchisetagarna genom ökad marknadsföring och utveckling av den interna organisationen.
Gävleborgsbaserade redovisningsbyrån Slipp Redovisning erbjuder en digital lösning där kunden sköter sin begränsade del av bokföringen via en app i mobilen och Slipps lokala redovisningskonsulter sköter resten.
Detta i kombination med ett franchisekoncept ger Slipp en unik position på marknaden. Slipp har idag 12 kontor i Sverige och ett i Finland. Målsättningen är att växa med 5–10 nya franchisetagare per år.
Många redovisningskonsulter är soloföretagare utan anställda eller nätverk. Genom att ansluta sig till Slipp får solobyrån både tillgång till ett nätverk och hjälp att växa genom bland annat gemensam marknadsföring och ett attraktivt koncept.
Almi Invest är en av de investerare som deltar i emissionen och som ser en stor potential hos Slipp:
– Marknaden för ändring, revision och rådgivning är fragmenterad och digitalt underutvecklad med stora förändringsbehov, säger Marie Andersson, Investment Manager på Almi Invest. Slipp, med sitt digitala erbjudande i kombination med personlig service, är väl positionerat för detta paradigmskifte.
Slipp grundades 2014 och lanserade 2017 sitt franchisekoncept med kundanpassade och nischade lösningar för olika branscher.
– Vi ser ett stort behov bland Sveriges företagare av tydligt paketerade och prisvärda redovisningstjänster och det är precis det vi erbjuder, säger Lars Olsson, vd på Slipp.
Samtidigt sliter många redovisningsbyråer med den digitala omställningen och där vi vill vara det naturliga alternativt till att göra det själv. I och med det här kapitaltillskottet ökar våra förutsättningar att bli det naturliga valet.
För ytterligare information kontakta
Lars Olsson, vd Slipp, lars.olsson@slipp.se , 0771-70 80 90